محصولات پسندیده شده توسط شما

محصولات انتخاب شده برای مقایسه

محصولی اضافه نکردید !

خوراکی هایی برای پوست زیباچهارشنبه ۱۶, خرداد ۱۳۹۷

خوراکی هایی برای پوست زیبا

پوست خود را جوان تر نگاه دارید و خطر ابتلا به سرطان پوست را با این غذاها کاهش دهید. در زیر لیستی از خوراکی هایی برای پوست زیبا تهیه کرده ایم.
کرم ضد آفتاب کمک می کند که پوستتان  را سالم و زیبا نگهدارید و از آن محافظت کنید، اما برخی از غذاها می توانند از پوست شما دربرابر  آسیب های داخل پوست محافظت کنند. در واقع، مطالعه ای که در مارس ۲۰۱۰ در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شده، از این ایده حمایت می کند که برخی از ویتامین ها برای محافظت از پوست ما کمک می کنند. با این حال، بسیاری از غذاهای مشابه که می توانند دفاع شما را در برابر سرطان پوست (شایع ترین نوع سرطان) تقویت کنند، همچنین باعث می شود که پوست شما جوان تر و نرم تر و ضد چین و چروک خوردن شود.در زیر آورده ایم.

توت فرنگی:

توت فرنگی یکی از خوراکی هایی برای پوست زیبا است .تحقیقات در سال ۲۰۰۷ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد که خوردن غذاهای غنی از ویتامین C، مانند توت فرنگی، ممکن است به کاهش چین و چروک و خشکی پوست مربوط به سن کمک کند. اثرات صاف کردن پوست ویتامین C ممکن است به دلیل توانایی آن در ایجاد رادیکال های آزاد از اشعه ماوراء بنفش و همچنین نقش آن در سنتز کلاژن باشد. کلاژن پروتئین فیبری است که پوست را حفظ می کند و ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است.

خوراکی هایی برای پوست زیبا ،قهوه:

مصرف یک فنجان قهوه روزانه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. در یک مطالعه بیش از ۹۳،۰۰۰ زن که در مجله اروپایی پیشگیری از سرطان منتشر شده است، افرادی که یک فنجان قهوه کافئین خورده اند، خطر ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم را حدود ۱۰ درصد کاهش دادند. و هرچه بیشتر آنها به اندازه ۶ فنجان یا هر روز بخورند، خطر ابتلا به آنها کم است.

گوجه فرنگیها:

مصرف لیکوپن بیشتر (کاروتنوئید که  گوجه فرنگی را قرمز می کند) ممکن است پوست شما را از آفتاب سوختگی محافظت کند. در یک مطالعه شرکت کنندگان که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار داشتند، ۱/۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و روزانه حدود ۱/۲/۳ فنجان آب هویج مصرف می کردند، علاوه بر رژیم منظم، برای ۱۰ تا ۱۲ هفته. نسبت به  کسانی که مکمل لیکوپن یا لیکوپن مصنوعی دریافت می کردند به طور قابل توجهی در برابر آفتاب سوختگی محافظت می شدند.

ماهی سالمون:

بر طبق یک مطالعه سال ۲۰۰۹ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، اسیدهای چرب امگا ۳ به ترتیب DHA و EPA (اسیدهای داکسی هگزاآنیک و ایکوزاپنتانوئیک) در ماهی قزل آلا یافت می شود و می تواند از عوارض رادیکالی آزاد ناشی از اشعه UV محافظت کند. محققان حدود پنج سال از عادات غذایی بیش از ۱۱۰۰ بزرگسال استرالیایی را به دنبال داشتند و دریافتند که برای افرادی که بیش از ۵ اونس ماهی سرشار از امگا ۳ مانند ماهی قزل آلا خوردند، هر هفته ضایعات پوستی  تقریبا ۳۰ درصد کاهش یافته است. نه تنها امگا ۳ برای پوست شما مناسب است، بلکه برای قلب شما مناسب است.

گریپ فروت صورتی:

گریپ فروت صورتی ، رنگ قرمز صورتی خود را از لیکوپن به ارمغان می آورد، یک کاروتنوئید که ممکن است به حفظ پوست شما کمک کند. محققان در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله اروپایی مجله داروسازی و بیوفارامتیک منتشر شده است، از ۲۰ فرد مورد مطالعه دریافتند ، افرادی که غلظت لیکوپن پوستی بالاتری دارند پوست نرمتر دارند.

خوراکی هایی برای پوست زیبا

تخم مرغ :

زرده تخم مرغ حاوی کاروتنوئید لووتیون است که مانند لیکوپن پوست را از آسیب UV محافظت می کند. لوتئین نیز کمک می کند تا چشم ها را به طور چشمگیری در ارتباط با تحقیقات مرتبط با لوتئین نگهدارند و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا در ارتباط با سن، عامل اصلی نابینایی افراد بالای ۵۰ سال را کاهش می دهد.

۵ خوراکی که باید بخورید تا بدن سالم و وزن ایده آل داشته باشید

فلفل قرمز :

فلفل قرمز متوسط ​​دارای بیش از ۲۰۰ درصد ارزش روزانه ویتامین C است. خوردن غذاهای غنی از ویتامین C ممکن است برای محافظت از سلول های پوست از اشعه های مضر خورشید کمک کند؛ تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C به ترمیم DNA که توسط اشعه ماوراء بنفش آسیب دیده است ،کمک میکند.

خوراکی هایی برای پوست زیبا ، چای:

تحقیقات نشان می دهد که کافئین در چای (قهوه نیز) ممکن است برای محافظت از پوست شما در مقابل سرطان پوست کمک کند. کافئین اساسا سبب تخریب سلول های پوستی با مسدود کردن پروتئین می شود  در مطالعه ای که بروی موش ها در معرض اشعه ماوراء بنفش B مضر که موجب بروز آفتاب سوختگی کافئین می شوند انجام گرفت ،کافئین تشکیل تومورهای پوستی را مهار می کند.

شیر سویا:

یکی دیگر از خوراکی هایی برای پوست زیبا مناسب است شیر سویا است.شیرسویا ممکن است به حفظ کلاژن فشرده پوست کمک کند، زیرا آن را غنی از ایزوفلاون می کند. در یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا، موشهایی که ،خوراکی از ایزوفلاون ها دریافت کرده بودند و در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفتند، پوست کم چرب و پوست نرمتر را نسبت به موش هایی که تحت اشعه UV قرار گرفته بودند، اما ایزوفلاون ها را دریافت نکردند ، داشتند. محققان معتقدند که ایزوفلاونها باعث جلوگیری از شکستگی کلاژن می شوند.

ماهی تن:

ماهی تن و دیگر ماهی های امگا ۳ ممکن است باعث شود پوست شما جوان به نظر برسد و از سرطان پوست جلوگیری کند. یکی از چربی های امگا ۳ در ماهی های چرب، کلاژن، یک پروتئین فیبر دار  است که پوست را حفظ می کند. نه تنها امگا ۳ برای پوست شما مناسب است، بلکه برای قلب شما مناسب است.

اسفناج:

اسفناج دارای لوتئین، کاروتنوئید است که پوست شما را از آسیب UV محافظت می کند. در هنگام خرید اسفناج، دقت کنید اسفناجی را انتخاب کنید که درست در معرض نور باشد. تحقیقات جدید، منتشر شده در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی، نشان می دهد که اسفناج به طور مداوم تحت نور به مدت سه روز نگهداری شد سطح بالاتری از ویتامین C و سطوح حفظ K، E، فولات و کاروتنوئید لووتیان و زاکسنتین را دارا می باشد.

كدو حلوايي:

مانند لیکوپن، بتا کاروتن – ترکیباتی که پوست نارنجی را ایجاد می کند پوست شما را از آسیب های UV محافظت می کند. بتا کاروتن همچنین به ویتامین A در بدن تبدیل می شود که به حفظ چشمان شما، استخوان ها و سیستم ایمنی سالم کمک می کند.

خوراکی هایی برای پوست زیبا was last modified: خرداد ۱۶ام, ۱۳۹۷ by admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه شب یلدا برای دریافت کد تخفیف کلیک کنید رد کردن